torsdag 25 september 2014

Bokmärken av kasserade böcker

När vi rensade i mormors hus och jag såg alla böcker som var på väg till återvinningscentralen så kom jag på att jag hade sett en fin idé någonstans för länge sedan, där man hade gjort bokmärken av gamla bokpärmar.

Så himla snyggt tycker jag!
Och perfekt som bokmärken ju.


Såklart har vi även skänkt bort böcker i helt tillstånd ;-), men det finns ju en hel del böcker som ingen är speciellt intresserad av längre. Som uppslagsböcker till exempel.


Det känns bra att ha räddat något i alla fall!
Och nu har jag en rejäl hög med bokmärken.
En hel del böcker var i skinn, och där kunde jag även ta tillvara på "överviket", vilket betyder att vissa bokmärken är helt utan text (men helt i skinn!) :-).
Om någon är intresserad så säljer jag dem för 40 kr inkl porto.
Skicka ett mail till mig i så fall: majafiff@hotmail.com.
Jag har fler än de som syns på bilderna!

Alla bokmärken har förresten ett matchande snöre också! Många i lintråd, en del i bomull.

Vill man ta vara på även innehållet av böckerna så kan man ju använda sidorna till diverse pyssel.
Det är till exempel ganska populärt med bokvikning just nu.

Jag är inte riktigt på hugget här på bloggen just nu, det har infunnit sig en trötthet efter begravningar och sjukdomar, mini-semester och årstidsskiftningar.
Men snart har jag nog lite ny energi igen!

8 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Vilken fiffig idé!

Susannesblogg sa...

Vilken ide! Jätte coola blev dem!

Emilia sa...

Urtjusiga! Vilken smart idé!

Anonym sa...

Smart och snyggt! Äsch! Bloggen kan vänta... ett tag i alla fall, men sen, då vill i alla fall JAG ha dej tillbaka :) Ta hand om dej och de dina så länge!

http://stavsnasatthesea.blogspot.fi/ sa...

Vilken superidé. Den ska jag komma ihåg nästa gång vi ska rensa böcker

Kerstin sa...

Vilken bra idé! Jättefina är dem.

Susilull sa...

Så fiffigt!

Dessis Design sa...

Vilken bra ide!
Jag har en hel massa böcker, varav några är lite väl slitna. Ska göra några bokmärken av dom.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...